Re: Dodatkowy wentylator?

Autor: eXEnsior (cyberon3_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 15 Dec 2002 - 16:28:42 MET

Grupowicz benek napisal cos takiego :

> niezla bajka ;-)
>
> przeciez kolega pisal ze wentylator bedzie pod zasilaczem a nie
> nad - cieple powietrze z zasilacza unosi sie a nie opada itd
> najlepiej sprawdzic - standardowo montuje sie ten wentylator jako
> wyciag (wieje na zewnatrz) ale w 2 przypadkach spotkalem sie z
> sytuacja ze zamontowanie tego wentylatora jako nadmuch (do srodka)
> spowodowalo spadek temp. procka o okolo 2 - 3*C - podkreslam tylko
> w 2 przypadkach (to bylo w BigTowerach - gdzie wyciag byl
> zamontowany nad zasilaczem)
>
> pozdrawiam

bajka? poprostu wiem to ze swojego przykladu, pozatym prawa fizyki nie sa mi obce :) w koncu
studiuje ta fizyke :). tak wiec temperatura podwyzszona z zasilacza bedzie zassysana przez
wentylator(chyba ze odleglosc zasilacza od wentylatorka jest duza, ale w to watpie) i
wdmuchiwana do srodka ;] wiec jedynym logicznym rozwiazaniem jest opcja z wydmuchiwaniem
na zewnatrz.

pozdr.

eXEnsior