Re: Zasilacze

Autor: pisz_na.mirek_at_dionizos.zind.ikem.pwr.wroc.pl
Data: Sun 15 Dec 2002 - 12:54:58 MET

TJD <tjd_at_klub.chip.pl> wrote:

> Mój stary "pancernik" (z blachy czolgowej) ma zasilacz AT, który dziala
> dopiero po podlaczeniu jakiegos urzadzenia.

> Raczej nie... ja musialem podlaczyc dysk, zeby ruszyl.

> Tego nie wiem, bo nie mam jak odpalic go bez plyty glównej.

Zasilacze impulsowe (a takie są w AT I ATX) muszą mieć obciążenie.
Zasilanie ich bez obciążenia może (gdy nie mają odpowiednich zabezpieczeń)
doprowadzić do ich uszkodzenia.

Byłem kiedyś świadkiem modernizacji 486 - po wymianie starej karty (full AT
size:) graficznej na jakąś full intergrated SVGA nie chciał ruszyć - dopiero
dołożenie HGC jako dodatkowego obciążenia ożywiło kompa.