Re: pamiec.. jak rozroznic?

Autor: Peterphk (peterphk_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 14 Dec 2002 - 17:51:39 MET

> dimm/rimm. Jak na oko stwierdzic czy kostki sa dimm czy rimm czy ddr?
> Chociaz konkretnie chodzi mi o te dwa pierwsze. ddr mam wiec wiem jak
> wygladaja :)

SDRAM (zwany tez blednie dimm - bo to nazwa gniazda) ma 2 wciecia od strony
stykow ... jedno na srodku, drugie bardziej przy brzegu ... ilosc pinow to
168 ...

RIMM (16bit) - 2 wciecia jedno na srodku drugie zaraz obok ... miedzy
stykami jest na srodku duza przerwa ... 184pin

RIMM (32bit) - 1 wciecie asymetryczne, a zaraz obok przerwa miedzy stykami,
232 pin

DDR - ma tylko jedno wciecie umieszczone asymetrycznie (troche odchylone
wzgledem srodka), 184pin