Re: UPS

Autor: Marcin Tworek (marcintworek_at_post.pl)
Data: Sat 14 Dec 2002 - 12:03:07 MET

> Hej
> Zastanawiam sie nad kupnem UPS'ika do domowego komputerka
> (AXP 1600+ w przyszlosci 2600+ plus monitor 17" CRT).
> Komputer chodzi 24/h (mam prad za darmo)
> Moze doswiadczeni posiadacze doradza na co zwrocic uwage i
> czy wogole warto sie w to pchac.
> p.

Moim zdaniem jesli masz jakiekolwiek problemy z zasilaniem to
jest to obowiazkowy zakup.
Co do konkretnego modelu to zalezy od problemow.
Jesli zdarzaja sie dluzsze przerwy w dostawach pradu
a ty jestes nieobecny przy kompie to mozna kupic
takiego UPSa ktory jest podlaczany do kompa kablem
szeregowym. Gdy sa slabe baterie zamknie on system
i zapisze pliki. Moc tez powinna byc dostosowana
do dlugosci przerw w dostawach pradu.
U mnie sa czeste spadki zasilania, na ulamek sekundy
nastepuje taki spadek napiecia ze przygasa swiatlo i
komp sie restartuje. Przez to szlag trafil mi jednego kompa.
Wtedy kupilem UPSa i jest OK. Na moje potrzeby
wystarcza Fideltronik Ares 500
http://www.fideltronik.com.pl/pl_products/p_ares500.html
Pozdrawiam
Marcin Tworek