Re: Monitory 19''

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Fri 13 Dec 2002 - 14:07:02 MET

[> eMKa wrote:

> Wszystko się zgadza, oprócz tego, że skalowanie czcionek na
> ogół wpływa na rozjeżdżanie się wszystkiego w programach, a
> przynajmniej bardzo dziwny wygląd.
> Chodzi mi o menu, palety narzędzi itp.
> Nie wszyscy programiści "dczytują" wielkość fontu i
> dopwiednio skalują oknieka i paski narzędzi itp. Najlepiej
> pracować z czcionką standardową a tu już jest gorzej.

A, tak. U windowsów siedzi w rejestrach dwie pary czynników skalujących w
poziomie i w pionie, i problem polega na tym, że albo część programów
jest pisana niechlujnie i nie korzystają z nich, lub korzystają z
niewłaściwej pary, albo Windows przy zmianie dpi ekranu zmienia tylko
jedną parę. Nie pamiętam, nie badałem tego za dokładnie. Jedna para jest
od skalowania fontów, a druga od skalowania elementów graficznych, OIDP.
Na szczęście nie tylko Windows istnieje :-)

--
Pozdrówka,
        Artur