Re: Monitory 19''

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Fri 13 Dec 2002 - 13:09:10 MET

[> eMKa wrote:

> Weź pod uwagę, że każdy monit ma swoją rozdziałkę:
> 22" - 1600x1200 (przesadzona, zbyt duża)
> 19" - 1280x1024
> 17" - 1024x768
> 15" - 800x600
> 14" - 640x480

Z dokładnością do tego, że niektórzy wolą np. na 17" 1152x864 lub
1280x1024, a na 19" 1440x1080, lub 1600x1200 ...

> Po przeliczeniu okazuje się, że np na 19 "piksel" jest
> mniejszy niż na 17" więc nie wiem skąd Ci się wzięło lepsze
> czytanie w OE na 19" - chyba tylko dlatego, że więcej się
> mieści bo czytelniejsze to na pewno nie jest.

Piksel jak dla mnie może być dowolnie mały, choć jak jest mniejszy od
"plamki" monitora to przestaje to mieć sens.

> Ja pracowałem na 22" (ale nie za długo) i tam 1600x1200 to
> niestety zbyt dużo np. na OE czy VC++ tekst jest zbyt
> drobny, trzeba siedzieć za blisko.

A ustawiać większe fonty próbowałeś? :-) Zauważ, że po zwiększeniu fontów
rozmiar literek na ekranie (taki mierzony w milimetrach) możesz mieć
identyczny dla np. 19" w 1024x768 i 19" w 1600x1200. Różnica będzie taka,
że na tym drugim różne ozdobnikowe elementy okienek (ramki, suwaczki,
guziczki, et cerata) mogą zająć mniej powierzchni ekranu, bo
niekoniecznie się skalują razem z czcionką. W przypadku prostego okienka
ma to znikome znaczenie, ale jak się używa np. aplikacji wielookienkowych
to różnicę w wygodzie naprawdę czuć. Dodatkowo literki w wyższej
rozdzielczości będą gładsze. Oczywiście wszystko przy założeniu że
monitor ma porządne parametry.

--
Pozdrówka,
        Artur