Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Fri 13 Dec 2002 - 11:22:34 MET
"Henio" napisal(la) dnia 2002-12-13 00:21, te oto slowa:
> Mam ten dysk od pewnego czasu. Zaraz po zakupie dysk pracowal bardzo
> cicho - lezal na spodzie obudowy na gabce, a poniewaz sie grzal to
> zaopatrzylem go w radiatory. Po pewnym czasie pojawil sie jednak specyficzny
> pisk o wysokiej czestotliwosci wynikajacy z obrotow talerzy. Halas nie jest
> co prawda duzy (rzecz wzgledna) ale bardzo dokuczliwy. Obudowa stoi 50 cm od
> ucha a pisk slychac juz z kilku m przy zamknietej obudowie.
Wysoka temp. niekorzystnie wplywa na uklad napedowy dysku.
Moze ona byc glowna przyczyna wzrostu halasu (zakladajac, ze dysk nie
zostal poddany silnemu wstrzasowi).
> 1. Czy taka praca dysku jest podstawa do reklamacji (serwisant moze sie
> sprzeczac, ze dysk nie jest przeciez nieslyszalny)?
Producent dopuszcza nawet 2-krotny wzrost halasu !.
W przypadku, gdy jest to ewidentne "wycie", naped moze kwalifikowac sie
do wymiany.
> 2. Czy istnieje jakis soft, ktory by zniwelowal ten feler (slyszalem, ze w
> Barracudach cos takiego bylo)?
Nie.
> 3. Podczas testu (quick test - oprogramowanie ze strony producenta)
> wykrywany jest jakis blad - podawany jest tylko numer bledu i nic wiecej -
> czy tak ma byc, czy moge to wykorzystac jako podstawe do reklamacji?
Podaj numer/kod bledu.
-- Best regards, Kosh kosh(at)khn(dot)multinet(dot)pl ___________________________________________________________________ "Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 02:06:43 MET DST