Jak odzyskac dane z dysku...?

Autor: Mariusz (mschimke_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 12 Dec 2002 - 21:36:48 MET

Moze od razu przejde do rzeczy...
Podlaczylem do kompa dysk twardy (drugi). W BIOSie zostal normalnie wykryty,
ale juz nie byl widoczny w DOSie, ani w Windzie.
Po ktoryms restarcie pojawil sie wreszcie (bo nawet sie Winda nie chciala
wlaczyc), ale po probie 'wejscia' na ten dysk wyswietlal sie komunikat, ze
dysk jest niesformatowany...
Oczywiscie z dyskiem bylo wszystko OK, byl na nim Windows...
Po podlaczeniu z powrotem do innego komputera (na ktorym dzialal), nie sa
widoczne zadne partycje, nie mozna uruchomic systemu operacyjnego.
Wczesniej tak mi sie stalo z innym dyskiem, z ktorego stracilem wszystkie
dane. Prawdopodobnie mam cos z plyta glowna chyba.
Zalezy mi na tym, zeby jakos dane z tego dysku odzyskac, albo chociaz jeden
(wazny...) plik... Jest moze na to jakis sposob?
Pewnie latwiej by bylo, gdyby dysk byl normalnie widoczny i po prostu
zostalyby skasowane dane - wtedy moze wystarczylby Unerase z pakietu
Nortona... Niestety dysk jest niewidoczny, albo jest wykrywany jako
niesformatowany...
Co robic?

Bardzo prosze o pomoc...