Re: Live 5.1 jak podlaczyc do amplitunera 5.1

Autor: Cleriic (cleriic.nospam_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 12 Dec 2002 - 13:40:21 MET

Pewnego dnia news:20553-1039690790_at_proxy2.netia.pl,
mar00ha <no_spam.mar00ha_at_w.pl> napisał:
[...]
> E tam... Marketing.
> EAX jest robiony przez kartę, ProLogic przez programy, a skrzynka najwyżej
> dekoduje DD i DTS.
> Nie ma co wierzyć takim napisom jak widać ;)

Od razu marketing. Poza tym nie widzę powodów dlaczego miałby ProLogic'a nie
dekodować. Jest to chyba najstarszy system dźwięku Surround! Poza tym na panelu
jest do niego kontrolka, która w niektórych sytuacjach się zapala.

> Problem z Creative jest taki, że oni wymyślili sobie taki własny spdif. Ja
> rozumiem co Ty do mnie piszesz-że wtyczka jest włożona w kartę w wyjście
> spdif. Cały pic polega na tym, że przez to gniazdo są podawane 3 sygnały
> PCM(jeden to przednie L i P, drugi to tylne L i P, a trzeci to sub i
> central) co raczej dla zwykłych amlitunerów AV jest stresujące ;)

Dobra. PCM to metoda kodowania dźwięku analogowego w postaci cyfrowej.
Wykorzystywana m.in. w płytach CD-Audio, DVD-Audio.
Powiedz mi jaki sygnał przyjmują amplitunery? Jak zakodowany?

> Nie widziałem jeszcze amlpli, który by to obsłużył. A inicjator wątku pytał
> właśnie o podłączenie Live! do ampli.

A te wejścia opisane jako "Digital 5.1" w jakiej są postaci?

> No właśnie nie Live!, a ta Twoja "skrzynka" sobie z tym radzi ;)

Tutaj się niestety mylisz :)
Karty Live! 5.1 i następne kodują dźwięk EAX na wszystkie 6 kanałów!
Oczywiście... DTS i DolbyDIgital... nie :)

Cleriic