Wady i zalety chłodzenia wodnego z CPC (te za 109zł)

Autor: Z.Maczynski_at_siden.pl
Data: Thu 12 Dec 2002 - 11:00:37 MET

Witam !

Jako że kilak złotych sobie odłozyłem i postanowiłem je wydać pomyślałem o
chłodzniu wodnym z CPC za 109zł.

1.
Obecnie mój procek AMD XP 1600+ pracuje na napięciu 1.6V i jest schładzany
przez cooler Titan 5TB ze zmiejszoną ilością obrotów z 3100 do 2000.
temp max - 47stopni.

2.
Drugi tryb pracy mojego procesora i wentylatora to praca jako XP 2100+ (FSb333)
przy zasilaniu 1.85V i przy obrotach na wentyloarze 3100obr.
temp max - 57stopni.

W trybie pierwszym komputer działa spoooro ciszej niż w trybie nr.2 ale zmiana
pomiędzy tymi dwoma tyrybami jest dosc męcząca i pracochłonna :)

Pomyślałem wiec o WC tym bardziej że cena 109zł nie jest bardzo wysoka. Odrazu
mówię że jakbym kupiłbym ten zestaw to napewno bym nic do niego nie dokupował
anu nic nie zmieniał. Zestaw musiałby poradzić sobie sam bez żadnych przeróbek
z tym co mam :)

Zestaw musiałby schłodzic procesor działajacy jako XP2100+ (1.85V).

Jedynie co mnie martwi w tym zestawie to to że zestaw wygląda bardzo tandetnie
i amatorsko. Budowa raczej budzi zastrzeżenia i nie wygląda to na produkt zbyt
trwały i niezawodny.
Głownie boję się rozszczelnienia tego chłodznia lub padniecia pompki.

Takie rozszczelnienie mogło by doprowadzić do zalania obudowy i do zniszczenia
komputera przecież co byłoby bardzo kosztowną stratą ...

No i jak sie zachowuje chłodzenie wodne latem gdy temperatury są sporo większe
niż teraz ?

Może jak już to myślec w lato ?

Czy komuś rozszczelnił się ten zestaw ? A może ktoś użytkuje taki zestaw od
lata i powiedziałby mi jak zminia się temeratura z jaką jest chłodzony procesor
w czasie zimy a jak w lecie ?

Czytałem na newsach i na forum wiele o tym chłodzeniu i niestety jest sporo
negatywnych głosów mówiacych że ten zestaw jest do niczego bo trzeba go dorazu
wyposazyć w chłodnice i cały przerobić i inych negatywnych aż po pozytywne
ludzi zachwyconych tym zestawem.

Pytam sie bo szkoda wyrzucic ponad 100zł w błoto ...

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///