Re: [tech] Athlon XP na A7V jednak nie pasuje?

Autor: Grzegorz Jurczak (jurczakg_at_polbox.com)
Data: Thu 12 Dec 2002 - 10:10:39 MET

> Czy Athlona XP np. takiego 1700+
> da się odpalić na Asusie A7V
> (to najbardziej pierwotny model - mostek KT133 - nie 133A,
> ale z pełnym wypasem do przetaktowania, teoretycznie wyciąga nawet 2GHz)
> Asus ma możliwość ręcznego ustawienia taktowania na 266MHZ,
> więc teoretycznie jest to możliwe, chłodzenie procka i chipsetu - wodne.
> A jesli trzeba kombinować - proszę o radę albo link do strony.
> Pewnie wiecie, więc bardzo proszę o pomoc! Wczoraj padł mi stary Duron i
> chciałbym kupić coś bardziej nowoczesnego...

Witam

Stuprocentowej gwarancji nikt Ci nie da. Najpewniejsza metoda jest
wypozyczenie XP-ka i sprawdzienie organoleptycznie. Nie sadze zeby
chlodzenie wodne chipsetu pomoglo Ci uzyskac 133MHz FSB, chociaz moze jestes
szczesliwym posiadaczem KT133, ktore bez bolu chodza na 133 (podobno sa
takie). Pozostaje wiec 100MHz, moze 120MHz max. Ale ty masz plyte wypasa ze
zmiana mnoznika, a ja bidulek, co z tego ze na swojej GA 7ZX-1 r.1.1 odpalam
XP-ka ale nie mam zmiany mnoznika a majstrowanie przy mostkach na obudowie
OPGA jeszcze mnie przeraza (mimo wprawy w zabawie z mostkami na ceramicznej
obudowie). Chociaz z drugiej strony uzyskasz max. x13 a mnie sie marzy
x15-16 :-) - to byloby juz cos. Jezeli masz BIOS wspolny z A7V133, ktore
obsluguja XP-ka ze strony BIOS-u bedzie OK. Pozostaje kwestia czy wystartuje
czy nie (a moze wystartuje dopiero po resecie).
A i jeszcze jedno, jakos tak mi sie wydaje ze czytalem posty o tym jak
goscie usmiercili plyte probujac odpalic XP-ka na plycie ktora oficjalnie go
nie obslugiwala (nie wiem jak to zrobili, ale im sie udalo)!? Tak wiec
polecam ostroznosc przy eksperymentowaniu.

Pozdrawiam
Grzegorz Jurczak