Re: czym się różnią płyty główne?

Autor: Mariusz Popiołek (mariuszpopiolek_at_skrzynka.pl)
Data: Wed 11 Dec 2002 - 20:08:37 MET

Użytkownik "Wozik" <wozik_at_stone.pl> napisał w wiadomości
> Myślę, że zdanie na temat ECS-ów mamy wszyscy wyrobione. Ci, którzy
> trafili na dobry model wychwalają te płyty pod niebiosa, ale Ci,
> którym się tak nie poszczęściło klną w żywy kamień.

Czytuję grupę od niedawna, więc zdanie na temat ECSa mam wyrobione na
podstawie opinii znajomych i własnych doświadczeń. 3 kumpli ma płyty na
SiSie 735, nie przypominam sobie żeby którykolwiek narzekał. Od początku
września mam płytę na KT333 (wersja z RAIDem i k. sieciową). Jak dotąd nie
mogę również powiedzieć nic złego, nie zanotowałem ani jednego zwisu (używam
Win2000). Zanim zdecydowałem się na tą płytę poszperałem w sieci trochę
testów i w żadnym testujący nie narzekali na stabilność tej płyty (że nie
wspomnę o jakichś awariach, no ale może słabo szukałem :) ). Kryterium
stabilności jest akurat dla mnie najważniejsze, biorąc pod uwagę cenę ciut
mniejsza wydajność nie jest problemem, a możliwości podkręcania kompletnie
mnie nie interesują. Moja poprzednia płyta (Zida-Zx z Celeronem 366 i
później 600) też nie należy do markowych, jednak również nie miałem z nia
żadnych problemów. Przez 3 lata używania NTek wieszał mi się średnio raz na
rok
Może ktoś ma jakieś wiarygodne statystyki na temat awaryjności płyt
głównych? Bo wyciąganie wniosków na podstawie jednostkowych przypadków nie
wydaje mi się właściwe.

--
Pozdrawiam
Mariusz Popiołek