Re: Problem na kontrolerze

Autor: Borys Pastuszek (boryspasNOSPAM_at_red.alpha.net.pl)
Data: Mon 09 Dec 2002 - 18:57:00 MET

> Od dwoch dni po wlaczeniu kompa mam komunikat:
> "secondary IDE channel no 80 conductor cable installed"
>
> dyski i cdrw na dwoch kontrolerach chodzą ok, ale czy grozi
> to jakąś awarią? mam w tak ciasnote w pokoju i ciezko mi
> jest rozkrecac komputer - czy musze sie tym przejmowac?

Kontroler dysku twierdzi, ze dysk na drugim kanale IDE nie jest podpiety
tasma 80 przewodowa tylko 40. Niczym to nie grozi, na tym kanale nie
uzyskasz jedynie trybu ata66 i wyzszych, ale jak sie domyslam, masz tam
cdrw, wiec to raczej nie ma znaczenia (pewnie masz na niej ata33 lub nizej).

Pozdr
Borys