Re: Paskudny duet - KT7 + WD800JB

Autor: Borys Pastuszek (boryspasNOSPAM_at_red.alpha.net.pl)
Data: Mon 09 Dec 2002 - 11:39:25 MET

> Oj, oj... Chyba UDMA3 nie ma, a UDMA4- to ATA66
> Na stronie WesternDigitala stoi jak byk przy 800JB:
> Mode 5 Ultra ATA 100.0 MB/s
> Mode 4 Ultra ATA 66.6 MB/s
> Mode 2 Ultra ATA 33.3 MB/s
> Mode 4 PIO 16.6 MB/s

Sorki, wedzialem, ze cos pomieszam :) Ale w takim razie jak mogles miec
UDMA3 ?

> To logika, ale wszelkie instrukcje < ATA66 mowia inaczej.
> Zreszta probowalem wszystkiego. Kazde wejscie tasmy, kazdy uklad zworek.
> Okazalo sie ze... padl kontroler (pierwszy kanal IDE1).

Zawsze podlaczalem szara do dysku, niezaleznie czy to ata 66 czy 100 i
dzialalo. Moze sprobowac z inna tasma? A moze na sile ustawic mu ata66 ?

> Tak, tak... zgadza sie, choc zastanawia mnie jednak dlaczego w takim
> razie SiSandra pokazuje cos takiego (trzeci wpis od dolu)
> Transfer Mode Support - UDMA-5 (?)
> http://www.satkabel.com.pl/~jerry/sandraWD800jb.gif

Bo to sa parametry dysku, nie kontrolera :)

> Heh... chcialem rad, a gdy ktos je daje - wyjde na awanturnika ;)
> Nie tak oczywiscie masz to odbierac, ale nie zadawalbym tego pytania,
> gdyby odpowiedz byla tak oczywista. Uzywalem NU2003/2002 pod
> W98 i wiem, ze to potrafi. Pod XP jednak opcja skanowania powierzchni
> tajemniczo "znika" ;). Skanuje "nieuzywana" czesc dysku, ale ani nie
> pokazuje "mapki" sknowania ani nawet nie nazywa terminu "surfce scan".

A czy przypadkiem ta "nieuzywana" powierzchnia to nie jest skanowanie
poprostu powierzchni dysku niezajetej przez pliki ? U mnie przy kilku
gigabajtach wolnej przestrzeni skanowanie trwa dluzsza chwile (Barracuda
IV), wiec chyba to jest to.

Pozdr
Borys