Paskudny duet - KT7 + WD800JB

Autor: JeRRy (jerry_at_satkabel.com.pl)
Data: Sat 07 Dec 2002 - 20:00:44 MET

Witam wszystkich i prosze o rade.

Pare dni temu zafundowałem sobie WesternDigitala 80GB (8MB kaszki).
Wsadzam go na Abit'a Kt7 i jestem troszke zalamany. Bios na starcie widzi
twardziela jako ATA66 (to sie zgadza, moj KT7 jest bez RAIDa). Jednak
pod XP dzieja mi sie z nim cuda. W zaleznosci od humoru (systemu? / plyty ?)
widziany jest on jako UDMA3 (to max!). Po resecie potrafi byc UDMA-2, albo
jeszcze fajniej UDMA-0. Nie widzialem go jeszcze na UDMA-4 nie wspominajac
o UDMA-5 :(. Dlaczego? Wydaje mi sie, ze wina lezy po stronie plyty, bo do
tej pory mialem 40GB Seagata U5 i bylo z nim to samo, jednak wolalem wine
zwalic na niego. Dysk odsprzedalem i na jakiejs "smiesznej" plycie za 250zl
smiga jak zloto na UDMA-5. Tak wiec mam chyba najwolniejszego na swiecie
Caviara 800jb ;(.

- Bios (z 31 stycznia 2002) KT7.
- Tasma 80zyl.
- Niebieska w kontroler1 / szara wolna / czarna w twardziela.
- HDD chodzi solo na tasmie (zadnego innego urzadzenia)
- Zworka wyjeta (wedle zalecen "nalepki") - czyli bez zworki.
- VIA 4in1 zainstalowane (najnowsze).

Z tego co wiem KT7 obsluguje nawet UDMA5.
U mnie max - to UDMA-3 i do tego w zaleznosci od humoru.

Dla chcacych zerknac zrzut z SiSoft Sandra 2002 PRO :
http://www.satkabel.com.pl/~jerry/sandraWD800jb.gif
-30kb-

Co dalej? Walniety kontroler? Czy takie "ustawienia wedle humoru"
moga miec miejsce przy uszkodzonej tasmie? Moze blednie ustawiona
jakas opcja BIOSu, ktora niepozornie zazebia sie z funkcjami HDD?

Jeszcze pytanie odnosnie XP.
Czy jakikolwiek soft sprawdzi laskawie pod XP fizycznie powierzchnie dysku?
Choc raz wypadaloby to sprawdzic po zakupach, ale wszystkie znane mi pakiety
(ktore robily to pod np. Win98) sprawdzaja tylko poprawnosc plikow,
struktury katalogow, itp, ale zaden nie sprawdza bad blockow (!).

Czy partycje z NTFS mozna bezbolesnie i bez obaw (mam tam skarby! ;)
skonwertowac na FAT32 pod PartitionMagic

Czekam na rady, bo juz mi rece opadly... ;(

pozdrawiam serdecznie
JeRRy