Re: [twardziel] WD800JB i starsze płyty

Autor: pisz_na.mirek_at_dionizos.zind.ikem.pwr.wroc.pl
Data: Sat 07 Dec 2002 - 11:23:33 MET

Jan F. Kurkiewicz <jankur_at_ki.onet.pl> wrote:
[...]
> Nabyłem to cudo na Mikołaja, siedziałem nad nim do switu. Nie
> uruchomiłem. Dysk nie jest widziany przez płyte, pomimo
> zainstalowanej nakładki EZ, stosowania najnowszych narzędzi ze
> strony WD. Nie ma podstaw do reklamacji, bo niby jakie ?
> Ratuuunku !
> Jan

Co to znaczy nie widzi? Różne są przypadki, ale na 95%:) powinien działać.

1) O autodetekcji zapomnij, w pisz ręcznie w Biosie CHS 1024/16/63. Resztę
powinien załatwić EZ.

2) Gdy mimo wszystko (przy takich ustawieniach w BIOSIE) komp się będzie
wieszał przy starcie biosa, to pozostanie ci tylko wykorzystanie go jako
drugiego (n-tego) dysku - przy ustawieniach NONE w biosie.

3) Ewentualnie jeszcze programik producenta do ustawienia maksymalnego trybu
pracy dysku (tak przynajmniej robiłem w jednym przypadku z Seagatem).

Podałeś za mało informacji aby coś więcej powiedzieć - a i tak przyznam się,
że nie znam EZ.

Miesiąc temu wstawiłem 40GB (jako jedyny) do serwerka na 486/33, bo 9-letni
dysk SCSI Toshiby odmówił współpracy :)

Mirek