Re: Ilosc ramdac'ow.

Autor: GolDek (wkroliko_at_NOSPAM.inetia.pl)
Data: Thu 05 Dec 2002 - 23:16:07 MET

Użytkownik MaPia napisał:

> modele od 9000 i wyzsze maja podwojnym RAMDAC (2x400),

Półprawda. Większość kart z tymi procesorami posiada podwójny ramdac,
ale są też karty z obciętym jednym ramdac'em (ta kastracja obniża koszty
produkcji, a co za tym idzie wpływa na niższą cenę końcową).

> tak wiec ani 7500 ani zaden 8500 nie ma podwojnego.

Nieprawda. Akurat jest tak jak wyżej. Już Radeon 7000 posiada podwójny.

> nie wiem czy nie ma sensu, jesli ten RAMDAC
> jest Ci potrzebny.

Jeśli nie zamierzasz podpinać pod kartę dwóch monitorów, to nie
potrzebujesz.

> 8500 jest lepszy od 9000 ale polecalbym wersje pelne a
> nie LE. Ta jest tylko niewiele wydajniejsza od 9000 Pro. Wiec jesli wybor
> miedzy 8500LE a 9000 Pro to polecam 9000 Pro.

Ja byłbym ostrożniejszy z takimi sądami, R9000 Pro jest za drogi jak na
swoje możliwości. Ja polecam R8500 LE (jeśli zależy Ci na wydajności),
lub R9000 (bez pro), jeśli chcesz zaoszczędzić parę groszy (ta karta ma
najlepszy stosunek możliwości do ceny - wśród wymienionych - w stosunku
do R9000 Pro ma tylko obniżone taktowanie rdzenia i pamięci, jest za to
sporo tańsza).

> Domyslam sie, ze podwojny
> Ramdac bedzie potrzebny przy wysokich rozdzielczosciach 1600x1200 i wiecej i
> na wiecej niz jednym monitorze.

Podwójny ramdac jest potrzebny do podpięcia dwóch monitorów.
Rozdzielczości nie mają nic do rzeczy.

--
Pozdr
GolDek