Re: Ilosc ramdac'ow.

Autor: Krzysiek Szczepanek (silverman_at_go2.pl)
Data: Thu 05 Dec 2002 - 22:31:58 MET

MaPia wrote:

> modele od 9000 i wyzsze maja podwojnym RAMDAC (2x400), tak wiec ani
> 7500 ani zaden 8500 nie ma podwojnego.

Bo one maja dodatkowy RAMDAC. R9000 ma go zintegrowanego w rdzeniu.

> jesli ten RAMDAC jest Ci potrzebny. 8500 jest lepszy od 9000 ale
> polecalbym wersje pelne a nie LE. Ta jest tylko niewiele wydajniejsza
> od 9000 Pro.

Zle. To R9000 PRO nie jest duzo wolniejszy od R8500LE. Ale jak juz pisalem
chyba nawet tobie w nowszych grach ta roznica sie zmienia na korzysc
R8500LE bo dwa razy mneijsza ilosc potokow TMU sie zapycha. Znowu roznica
miedzy pelnym radeonem a LE jest kosmetyczna i w grach nei do odczucia.

> Wiec jesli wybor miedzy 8500LE a 9000 Pro to polecam
> 9000 Pro.

Dlaczego? Bo ja nie widze, zadnego sensu kupowanie wolenijszej karty gdy
mozna jeszcze dostac szybsza w takiej samej cenie.

> Domyslam sie, ze podwojny Ramdac bedzie potrzebny przy
> wysokich rozdzielczosciach 1600x1200 i wiecej i na wiecej niz jednym
> monitorze.

Drugi RAMDAC jest potrzeby, zeby wogle mozna bylo uruchomic dwa analogowe
monitory naraz.

--
Krzysztof Szczepanek
Old School Mentality