Re: ZX i pamiec

Autor: Sebastian Pasikowski (pasikowski_at_interia.pl)
Data: Wed 04 Dec 2002 - 21:41:13 MET

Dnia wto, 12 lis 2002 o 20:05 GMT, Sebastian Pasikowski napisał(a):

> Sprawdzałem na dwuch, było to samo. Jeszcze sprawdzę na wolniejszych
> pamięciach. Dzięki za odpowiedź.

Okazało się, że to nie wina pamięci.
Płyta ruszyła, ale to ruszanie trwa ok 5 minut (dosłownie).
Po wciśnięciu zasilania komputer wstaje do momentu testu pamięci i
zatrzymuje się w momencie wyświetlenia napisu 'press F2 by wejść do
biosu'. I wystarczyła chwila (ok 5 minut :)) aby płyta ruszyła dalej.
Po drodze wszelkie komunikaty też z dużym opónieniem.
Co mogło się stać? Po 'ruszeniu' na oko (nie mam podpiętego HDD do
płyty, komputer botował się z płyty botującej RedHata) wszystko już
chodziło normalnie, bez przestojów (tyle co mogłem sprawdzić)
Czy może bios w jakiś sposób uszkodzony (Phoenix)? Starałem się zmieniać
różne ustawienia w biosie mogące mieć coś wspólnego z problemem.

--
 registered witcomp.machine user #1