Re: zasilacz - co jaki czas wymieniac

Autor: Peterphk (peterphk_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 04 Dec 2002 - 21:40:33 MET

> Podaje ktos gdzies orientacyjnie po jakim czasie powinno sie wymieniac
> zasilacz? Wiadomo, ze z czasem moze sie pochrzanic i wywolywac niepozadane
> skutki.

jezeli twoj zasilacz to L&C 235W to wymien go jak uslyszysz taki wystarzal
podobny do petardy:))) to bedzie kondensator (16V 100uF), ktory dostanie w
tym czasie jakies 40V ... praktycznie zadnych skotkow dla kompa bo to tylko
zasilacz pomocniczy ktory jest odpowiedzialny za stan czuwania i odpalanie
kompa ... na koncu jest stabilizator wiec wysokie napiecie dalej nie pojdzie

A w innych przypadkach nawet nie zawracaj sobie tym glowy ... zasilacz moze
chodzic nawet 20 lat ... ale nie musi:) ... ja osobiscie uzywalem w serwerze
zasilaczy ktore mialy 15 lat i do dzisiaj dzialaja ...