procesor nowszy od BIOSu i płyty

Autor: Marek Wierzbicki (marek.wierzbicki.____at_azymut.pl)
Data: Wed 04 Dec 2002 - 18:22:04 MET

Podchodziłem do tematu już kilka razy i jestem blisko pełnego zrozumienia
problemu.

Mam płytę (ustawiającą automatycznie napięcie, częstotliwośc i FSB) z
podstawką FC-PGA. Oficjalnie wchodzi tam Piii o CPUID "0683". Już wiem, że
zarówno napięcie, częstotliwośc jak i FSB ustawią się w miarę poprawnie (w
miarę, bo może się okazać, że płyta nie obsługuje jakiegoś napięcia, albo w
nowszych celeronach czy Piii dodano VID0025, czyli płyta ustawi się z
dokładnością do 0.05V a nie 0.025V, ale to akurat nie problem - moge wybrać
procesor bez takiego ułamkowego napięcia). Już wiem, że mnożnik raczej nie
jest blokowany na płycie.

Zostają 2 pytania:
1. Co zrobi bios, jak zobaczy procesor, którego nie ma na liście?
2. Jak się dowiedzieć jaki prąd wytrzyma płyta (zasilanie procesora). Jaki
jest związek między napięciem Vcore a mocą emitowaną (termiczną). Czy
procesor o napięciu Vcore 2V i 1.5V i tej samej mocy termicznej mają prąd X
i 1.33razyX? Jeśli nie to kędy procesor ciągnie tą moc wydzielaną na
grzbiecie? A może prąd zasilania procesora nie jest problemem?

Marek