Re: karta z TV-OUT na starą płytę

Autor: Cleriic (cleriic.nospam_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 04 Dec 2002 - 01:42:28 MET

Pewnego dnia news:asiod0$5m5$1_at_news.gazeta.pl,
GLide <glid_at_NOSPAM.gazeta.pl> napisał:

> "Na papierze owszem tak" ale z tym co sie realnie dzieje to raczej srednio
> koresponduje (vide wyniki Xabre400 w 3DMarku a wyniki w grach)
> Na szczescie sa jeszcze ludzie ktorzy mysla trzezwo a nie jaraja sie
> kosmicznymi wynikami 3DMarka.

Stosunek wyników Xabre400/GeForce 4 Ti4200 jest taki sam pomiędzy testami
3dMark'a a grami...
prócz dwóch testów 3dmarka (Game 2, Game 4) w których Xabre400 zostaje w tyle...

Ale to wcale nie dowodzi że 3dmark jest kiespki...
Pokazuje tyle że każda gra zachowuje się inaczej w zależności od karty
graficznej, a przede wszystkim od jej funkcji zaimplementowanych sprzętowo.

> Rownie dobrze moglbym sie ekscytowac tym jaki przyrost wydajnosci bede mial
> po rozszerzeniu RAMu do 1.5GB ale wiem, ze do wysylania poczty i czytanie
> newsow te 768 ktore jest roznicy nie robi.

A kto powiedział że 3dMark testuje wydajność wysyłania poczty :)
Poza tym ilość RAMu przy rozszerzeniu której widać poprawę wydajności zależy od
programu/sysytemu/gry który testujesz!

Przykład:
Sprawdź sobie jak chodzi Quake III (w max rozdzielczości w jakiej możesz) na
32MB RAMu, a później na 64MB, 128MB...512MB
I co... Największy skok wydajności przy 32MB->64MB, a przy 384MB->512MB żadnego!
Weźmiesz Dungeon Siege... będziesz miał inne wyniki...
Weźmiesz Unreala... jeszcze inne.

(A i żebyś mnie dobrze zrozumiał: pod słowem "wydajność" nie mam na myśli tylko
ilości klatek na sekundę... a ogólną wydajność... m.in. długość wczytywania...
itp.)

I co... dowodzi to że któraś z tych gier jest kiepska???

Dowodzi tylko tyle że każda z nich wykorzystuje w inny sposób możliwości kart
graficznych, inaczej ją obciąża i już mamy różnice...
I dlatego raz ta karta wychodzi lepiej w tym teście a gorzej w drugim!

Cleriic