Re: Geeforce - różnice

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Wed 04 Dec 2002 - 01:09:38 MET

Użytkownik "Redi"...
> Witam,
>
> Czy mógłby ktoś z grupowiczów wyjaśnić mi różnice pomiędzy tymi
dwiema
> kartami ? W sklepie jak się pytam to każdy mi mówi żeby brać 128
bit.
> Kosztuje ona jakieś ~40zł drożej od 64 bit.Czym się one różnią i czy
zauważę
> różnicę w użytkowaniu?
>
> GEFORCE 2 MX-400 64 bit 64MB
> GEFORCE 2 MX-400 128 bit 64MB

Teoretycznie nie powinno być różnicy, bo ta 128bit ma pamięć SDR
SDRAM, a ta 64 bit _powinna_ mieć DDR SDRAM, czyli umożliwiającą 2x
szybszy przepływ informacji...
Magistrala pamięci 128 bit umożliwia przesłanie w jednym takcie
zegarowym 128 bitów, a 64bit - 64 bitów. Ale pamięć DDR umożliwia
wykonanie dwóch przesłań w jednym takcie, co sumarycznie daje taki sam
transfer...

Niestety, niektóre mniej renomowane firmy sprzedają wersję 64bit z
pamięcią SDR, zamiast DDR. Powoduje to dwukrotny spadek wydajności
pamięci karty, co fatalnie wpływa na osiągi...
Sprawdź _koniecznie_, czy oferowany egzemplarz 64bit ma pamięci SDR,
czy DDR. Jeśli SDR, to zapomnij, jeśli DDR, to bierz tą, a 40 zł
przepij ;)

Jeszcze jedna uwaga: ważne jest taktowanie pamięci. Jeśli się różnią
pod tym względem, to - oczywiście - bież tą kartę, ktora jest szybciej
taktowana...

pozdro...

Rafał Bartoszak sprocket_at_sys.pl