Re: Co bardziej wiarygodne?

Autor: Doggie (NOSPAMdoggie_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 31 Dec 2002 - 18:44:33 MET

> Czesc
> Athlon 900 + Asus A7V133 . Oprogramowanie dolaczone do plyty
> ( asusus probe )wskazuje mi temp procka 57 stopni , podczas gdy
> w biosie mam 47 stopni. Co jest bardziej wiarygodne , zakladajac
> ze ktorekolwiek jest ?
> Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz

Witam !
Podobno te programiki ASUSa podaja przyblizona temperature rdzenia
procesora, ktora jak wiadomo jest wyzsza od temperatury pokazywanej przez
czujnik (czujnik jest pod prockiem a nie w procku (przynajmniej w starych
plytach i prockach czujnik jets pod - w nowych prockach podobno dioda
termiczna jest w procesorze)).
Jak nie chcesz spalic procesora to patrz na PROBEa - bedziesz mial pewnosc
ze Ci nie splonie, a jak chcesz porownywac do innych ludzi z innymi plytami
to odejmij te 10 stopni. BTW teraz moj Duron 1200 ma 50 stopni - ale
zamieszalem troche z wiatrakami. Producent podaje ze optymalna temp to 55-65
stopni - nie masz sobei czym zawracac glowy... (oczywiscie zakladam ze
komputer przy wiekszym wysilku sie nie zawiesza ;)
Pozdrawiam
    Doggie