Re: ATI Radeon 9xxx - VGA to RGB

Autor: Beer (beer_at_zga.pl)
Data: Tue 31 Dec 2002 - 02:23:43 MET

Użytkownik "Yazz" <yazz_at_box43.gnet.pl> napisał w wiadomości:

> [ciach]
>
> Mozesz rozwinac mysl ze sztuczka w BIOSie :-) Jestem mocno
> zainteresowany

    Alez oczywista :) ... Mianowicie jest taki programik RadEdit 1.102
( http://www.radeon2.ru/bios/util/radedit/radedit1102.zip), ktorym
mozna sobie edytowac BIOS karty (zgrany oczywiscie do pliku :) np.
programem http://www.radeon2.ru/bios/util/aflash2.rar .
Programik ten posluzyl mi do zrzucenia mojego biosu karty jak i
jego "wtloczenia" po "ulepszeniu". Po zgraniu biosu do pliku
(atiflash -s 0 nazwabiosu.bin) odpalasz rzeczonego RadEdita, wciagasz
do niego swoj bios i zaznaczasz pole "Enable unsupported TV standards"
i w zakladce ponizej ustawiasz zamiast NTSC czy PAL opcje SCART RGB
(mozesz tez przy okazji wogole "wyregulowac" sobie karte :).
   Po tej operacji zapisujesz bios, wtlaczasz go ponownie do karty
programem atiflash (atiflash -p 0 nazwabiosu.bin) i zostaje tylko sprawa
kabelka. To znajdziesz na http://3dnews.ru/reviews/video/tv-out2/index.htm
(na koncu opisywane jest zlacze SCART a nad nim zlacze "Radeon'owe"
(jest nawet opis "co polaczyc z czym").

PS.
Zalecam ostroznosc i uzywanie koniecznie podanych wersji programow
poniewaz tylko one maja support dla R9700 :) ... Trzeba pamietac ze o
wyjsciu S-Video mozemy zapomniec (chyba ze przestawimy opcje w biosie).
W razie jakiejs "kaszanki" mozna (a moze trzeba ?), przeinstalowac
sterowniki
(najlepiej wywalic z rejestru windy caly klucz 'ATI Technologies' w ktorym
"zalega" wykryty poprzedni TV standard (klucz 'Video Out').

Ermpss ... i jest jeszcze jedna sprawa ... nie jestem pewien czy RadEdit
pozwala edytowac biosy inne niz "orginaly" ATI :). (ale na tym site mozesz
je
chyba znalesc). Ufff no i to by bylo na tyle (drugiego rozwiazania z DVI nie
bede opisywal, bo jak wspomniales jestes zainteresowany 'sztuczka w BOSI'e.

Oczywiscie nie daje Ci gwarancji ze zadziala to u Ciebie bo mozna trafic na
rozne
karty (sa 'Duale' z jednym RamDAC'em itp, itd :).

Zycze powodzenia.

--- Beer ---