Re: GeForce czy Radeon ??

Autor: Doggie (NOSPAMdoggie_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 30 Dec 2002 - 23:53:00 MET

> Witam szanownych grupowiczow !!!
> Podczas proby zagrania w RC Wolfenstein podjalem decyje o zakupie nowej
> karty do mojego starego kompa. Aktualenie posiadam Diamond Viper V770
(TNT2)
> no i to jest za malo jak na owe czasy.
> Problem jest z tym ze mam procesor PIII 700 MGHz i nie wiem co wybrac
> Chcialem kupic cos lepszego ( tzn. ze średniej półki) zawsze bylem
> zwolennikiem GF ale ostatnio oczytalem sie o rewelacyjnej jakosci obrazu
> generowanego przez Radeony. Czy 9000 wystarczy ?? i czy moj procek da rade
> [...]

Witam !
Mialem podobny problem... Ja wybralem Radeona - glownie chodzilo mi o jakosc
obrazu na wyjsciu TV-Out - przetestowalem sobie 2 GF4MX440 i Radeona 9000.
Na GFach mialem jakies problemy i meczylem sie zeby to wszystko zadzialalo
tak jak chcialem, na Radeonie bylem mile zaskoczony - podlaczylem kabelek do
TV we wlasciwosciach ekranu kliknalem ON przy TV i na TV pojawil sie obraz.
Co do jakosci obrazu w grach... hmmm na moim 15" monitorku trudno bylo
zauwazyc roznice, musialbym miec 2 takie same monitory kolo siebie z
wlaczona ta sama gra... moze wtedy bym cos zobaczyl ;D
W 3d marku radeon wypadl troche lepiej, ale jest tez troche drozszy od GFa.
Roznica miedzy GF4MX to obsluga DX8.1 przez Radeona, GF ciagnie tylko do
7.1. W grach narazie nie robi to roznicy, ale pozniej to kto wie ;)
Nie wiem jak sie spisuje GeForce 4 Ti, jakos nie chcialo mi sie juz isc do
sklepu pozyczac kolejnej karty, a wogule to jakos jestem dziwnie nastawiony
teraz na ATI - moze to przez sentyment do tej firmy... hehe
Co do szybkosci procesora... hmmm chyba troche za wolny... ja mam teraz
Durona 1,2GHz i nie narzekam.... oczywiscie szybszy by sie przydal, ale....
Dobra sumujac wszystko to bierz RADEON'a.
Sklep... wolalbym nie robic reklamy, no ale jest chcesz to www.balta.pl.
Kupowalem i nie ma z nimi problemu - w przypadku awarii sprzetu wysylasz na
ich koszt i odsylaja ci nowy sprzet.
Pozdrawiam
    Doggie