Re: Win 98 nie widzi CD-ROMu!

Autor: Peterphk (peterphk_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 03 Dec 2002 - 23:06:45 MET

> Mam problem.
> System Windows 98 nie widzi stacji CD. nie wiem z czym to jest zwiazane,
bo
> moj BIOS rozpoznaje CD-ROM, a pozniej w panelu
sterowania/system/urzadzenia
> po prostu nie ma CDROMU i jego wlasciwosci. Zainstalowalem Dosowy MSCDEX i
> drivery w Config i Autoexec. Teraz moge go uzywac, ale dalej w panelu nie
ma
> CDRomu! Dodatkowo nazwy katalogow o dlugosci powyzej 8 znakow
uniemozliwiaja
> wejscie do folderu, a wiec do wielu katalogow nie moge sie dostac. Co mam
> zrobic? Mam LG CRD 8552B.

sprawa dotyczy kontrolera IDE ... pod windowsem jest on zle rozpoznawany
(zobacz czy przy pierwszym lub drugim kanale kontrolera jest jakis
wykrzyknik lub znak zapytania). Jedna z najczestrzych przyczyn byl kiedys
wirus pt. spirit lub inny podobny w bootsektorze ... zobacz czy go
przypadkiem nie masz ... jezeli jest to wywal a wszystko wroci do normy.