Re: Problem z płytą Shulle AK32A i AMD XP 1700

Autor: Highlander (rhare_at_alpha.net.pl)
Data: Mon 30 Dec 2002 - 22:27:22 MET

On Mon, 30 Dec 2002 18:54:49 +0100, "Adrian" <adrianklos_at_wp.pl> wrote:

>Witam serdecznie grupowiczów.
>Mam problem ze świeżo zakupioną płytą Shuttle AK32A i procesorem AMD XP
>1700. Po zmontowaniu wszystkiego komputer nie chce się uruchomić, nie wydaje
>żadnych pisków z głośniczka oraz nie uruchamia się monitor. Na samym
>początku migna tylko raz wszyskie diody na klawiaturze i obraca się
>wentylator na procesorze. Pamięci jakie wsadziłem do tej płyty to 2 moduły
>SDRAM po 128 MB.
>Czyżby popsuty był procesor czy płyta i jak to sprawdzić?

Hehehe, od soboty to przerabiam.
Właśnie w sobotę kupiłem tę płytę, wkładam na początek XP-ka 1700
i SDRAMa-256 MB w jednej kości. Włączam pierwszy raz, wentylator
chodzi ale zero zobrazowania i te długie piski. Zmieniłem pamięć do
drugiego slotu - w ogóle brak czegokolwiek. Wróciłem z pamięcią
z powrotem i wkładam Durona 700 - tak jak za pierwszym razem (długie
piski). Wkładam jeszcze raz XP-ka kompletny brak czegokolwiek
tylko migają diody na obudowie kompa (na klawiaturze nie), wentyl
chce ruszyć ale tylko na chwilkę. Dzisiaj zaniosłem go do sklepu,
serwisant sprawdził płytę i stwierdził, że faktycznie jest do niczego.
Sprawdził inną tego samego typu (nie widziałem tego ale powiedział, że
ta jest dobra - podobno wkładał też XP-ka 1700 i Durona 800). Teraz po
Waszych wypowiedziach aż się boję ją wkładać do kompa, żeby
znów nie było na mnie :) Chętnie poczekam na dalsze wypowiedzi.
W sumie jest to wkurzające, bo kupiłem tę płytę właśnie tylko
dlatego, że obsługuje te SDRAM-y (?) (nie mam za dużo kasy,
żeby kupić jeszcze DDRAM-y. Dodam jeszcze, że procek XP jest
chyba w porządku, bo na mojej starej płycie DFI AK-47 SC uruchamia
się (też na tym samym SDRAM-ie), ale płyta nie rozpoznaje go właściwie
(widzi go jako Athlona 1100) i lubi się zawiesić.

Z pozdrowieniami

rhare_at_alpha.net.pl