Dysk z notebooka w normalnym kompie via kieszen na dysk wymienny

Autor: Pawel Kiljan (p.kiljan_at_comp.waw.pl)
Data: Mon 30 Dec 2002 - 14:23:26 MET

Wiec jest tak:

Chcialbym zrobic tak: dysk "notebookowy" 20 GB Fuijtsu - przejsciowka
HDD 2,5" na 3,5" - zlacze ATA w kieszeni do dyskow wymiennych - obudowa
kieszeni podpieta do zwyklego IDE w na plycie.

Na tej kieszeni (podpietej do IDE) cwiczylem dysk "duzy" ATA i chodzilo,
natomiast teraz problem lezy w przejsciowce 2,5-3,5 poniewaz od strony
2,5 ma ona zaslepiony pin jak to w ATA a po stronie 3,5 ma wyprowadzone
wszystkie bolce !
A ze chce ja wpiac do zlaczki typu ATA (tej w kieszeni dysku) sa pewne
problemy natury fizycznej :-)
Zagiac ten jeden bolec w przejsciowce czy zapomniec o podlaczeniu przez
kieszen i wpiac sie wprost do tasmy IDE (lub ATA) idacej z plyty glownej
czy tez podpiac kieszen do szyny ATA ?
(na tej tasmie ATA jest na stale inny dysk - czy nie bedzie problemow z
wydajnoscia lub "terminowaniem" tasmy ATA kiedy dysk Fujitsu bedzie
wyjety ?)

Nie bardzo chce mi sie wkladac ten dysk do srodka kompa, bo byc moze
czesto go bede wyjmowal.

KJ