Re: Cichy wentylator do Athlona 1700 XP + lub wyżej???

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Mon 30 Dec 2002 - 11:50:21 MET

In article <aup7e0$122$1_at_news.tpi.pl>, Kundum wrote:

> tak to do jakich?
> p.s ten titan to chyba taki sam ja moj spire?

Wentylator Titan jest beznadziejnie głośny, z niewiadomych powodów krąży po
tej grupie mit, jakoby był "cichy" i kolejni ludzie dają się na to nabrać.
Niby dlaczego ma być wyjątkowo cichy, to jest zwykły wiatrak, taki, jak w
zasilaczu, ze zwykłym radiatorem. Standardowo zasilany na 12V. Posłuchaj
szumu typowego zasilacza typu Codegen, będziesz wiedział czego się
spodziewać po tym Titanie.

Jeśli oczekujesz ciszy, a nie permanentnego szumu suszarki do włosów, to
Titan nie jest dobrym wyborem. U mnie skończył w zasilaczu, gdzie chodzi na
5V i wtedy jest dość cichy. Sam wentylator jest minimalnie lepszy (tzn.
różnica jest ledwo zauważalna), niż te badziewia w najtańszych zasilaczach
(dlatego go tam zamontowałem, żeby się nie kurzył w szufladzie). Na 12V to
jest masakra, ból głowy gwarantowany, przy zamkniętej obudowie szum słychać
w sąsiednim pokoju.

Paweł