Re: Pytanie lajkonika

Autor: Donik (Donik_at_alfa.terramail.pl)
Data: Mon 30 Dec 2002 - 07:53:17 MET

efreet_at_poczta.onet.pl naskrobal(a):

> A jak ja mam na glosnikach napisane 80 W to mi ciagnie 80 wattow ??

A z głośnikami to całkiem inna historia, tzw. PMPO dla zmylenia użytkowników,
którym się wydaje, że im większa liczba tym lepiej.

> ROTFL... wez zerknij sobie na monitor z tylu i zobacz, ile masz tam
> napisane... jak nie ufasz producentom, to sobie zmierz natezenie
> (podpowiem, ze napiecie - juz nie wnikajac - ale srednie to 220 V, a
> moc to I razy U)... a ze ty sobie policzysz obroty w liczniku na
> klatce, to ty praktyka nazywasz ??

No, dla ścisłości P=I*U*cos(fi). A cos(fi) wcale nie musi być 1, bo zasilacz
impulsowy to nie żarówka czy grzałka ;-)

Z tabliczek znamionowych dla monitora to jeszcze można z grubsza
przyjąć, że podawana moc jest rzeczywiście średnio przez cały czas
pobierana, ale dla komputera jest to nierealne (wiadomo dlaczego).

Pomiar licznikiem na klatce jest jak najbardziej wiarygodny, bo w końcu
to według jego wskazań płacisz za "zużycie energii elektrycznej"
(dlaczego w cudzysłowie wiadomo, a tym co nie wiedzą, nie
warto tłumaczyć ;-))), z tym, że warto w celu uzyskania dokładniejszego
wyniku przeprowadzać go przez dłuższy czas (chociaż 15-20 minut).

--
Pozdrawiam,   Donik
"All you need is love" (The Beatles)