joystick USB

Autor: ToMasz (witu_at_polbox.com)
Data: Sun 29 Dec 2002 - 13:06:37 MET

witam

Jak działa joystick na USB. Miałem analogowy - brak elektroniki- dwa
potencjometry -4 przyciski- złącze D15 w karcie dzwiękowej. Widziałaem kedyś
"game pad" na USB ale był "cyfrowy" tzn jak joystick do atari/C64. Czy te na
"USb" analizują stopień wychylenia? jeśli tak, to są tak samo dupiate (
czytaj nieliniowe) jak analogowe podłączane pod kartę dzwiekową?
Czy joy USB jest widziany jako urządzenie całego systemu- i współpracuje ze
wszystkim co koma pojęcie joystik? czy może są jaja ( widziałem raz taka
kierownice) tego typu że najpierw odpalam program "mój najlepszy joy firmy
XXX" a następnie z tego programu jakąś grę. We wspomnianym przypadku jakieś
70% gier nie chodziło.
Są jakieś zaufane strony z testami takiego sprzętu? za stronę "chipa"
dziękuje
Pytania dotyczą taniego sprzętu tzn do 100 zł

Tomasz