RAID + kieszen HDD = problem

Autor: Exeqtor (rfrankow_at_poczta.fm)
Data: Mon 30 Dec 2002 - 10:17:45 MET

Witam
Mam płytę MSI KT3 Ultra2 R. Pod RAID-a podłączyłem kieszeń (na razie pustą)
żeby nie mieć problemów z ciągłym przekładaniem zworek w przynoszonych
dyskach.
Ale tutaj pojawia się problem. Na 3 testowane dyski w kieszeniach wszystkie
są wykrywane przez kontroler RAID ale tylko przy dysku Seagate (mały 3,2 GB)
Windows się ładuje do końca i można na tym dysku "działać". Przy pozostałych
dwóch dyskach (tez seagate tylko jeszcze na PIO4 i Fujitsu - UDMA2) które
sprawdzałem RAID je wykrywa ale Winda się do końca nie ładuje tylko zawiesza
w połowie. Przeciez RAID jako kontroler Ata133 powinien dzialac z roznymi
dyskami a nie tylko wybiórczo z niektórymi.

Co jest tego przyczyną? System na którym testowałem to Win98SE i Win98
pierwsza edycja.

Czy będę musiał podpiąć tą kieszeń razem z nagrywarkę? W takim razie na co
mi RAID skoro nie będę robił macierzy.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam

Exeqtor