Re: połączenia przez modem (ostatnio)

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Sat 28 Dec 2002 - 23:27:36 MET

Peterphk napisał:

>nie spiskowa teoria tylko monopol to sie nazywa ... jezeli ktos mieszka w
>miejscu gdzie jest tylko TPSA to niestety nie ma innego wyjscia jak
>korzystac z uslug tpsa bez wzgledu na to jaki jest transfer ...

nie - moze jeszcze korzystac z netu przez komorke, lacze satelitarne,
radiolinie, czy co tam jeszcze - kwestia kosztow;

>a szczegolnie jak bylo duzo chetnych ... jak myslisz co sie stanie jakby
>kazdy mialby 50kbit a lacze do internetu tepsy jest slabe ??? zapchalo by
>sie totalnie ... druga sprawa to to, ze jezeli laczysz sie w szczycie to
>polaczenia moga byc slabsze ...

mysle ze to nie tak; lacze do internetu, jakim dysponuje TPSA to nie
jest tort, ktory dzieli na kawalki po 50kbps ;)))

sam fakt polaczenia na 50kbps nie oznacza, ze bedziesz ciagnal z taka
predkoscia dane z jakiegokolwiek miejsca ;))))

np. o ile korzystasz z w3cache TPSA /nie wiem, czy jeszcze istnieje/,
to mozesz z taka predkoscia laczyc sie wlasnie z tym miejscem, a z
reszta swiata nieco gorzej;

podejrzewam, ze z punktu widzenia algorytmow routingu na TPSA, bardzo
marginalne znaczenie ma przepustowosc lacza, o ile taka wartosc jest
wogole podana;

np. przychodzi dla ciebie np. w kanady 100kB danych, router bedzie to
wciskal w lacze do ciebie, niezaleznie od tego, z jaka predkoscia te
dany przyszly i niezaleznie od tego, jakie jest do ciebie lacze;

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?