Re: [pyt]Wykrywanie pamieci

Autor: RusH (rush_at_kiti.pulse.pdi.net)
Data: Sat 28 Dec 2002 - 21:48:15 MET

Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote in

> Hi,

> To multipleksowanie jest akurat dość proste: najpierw podawany
> jest sygnał wyboru wiersza pamięci (Row Address Strobe) oraz
> połówka adresu. Wiersz jest wybierany, przygotowywane są
> wzmacniacze odczytu, po czym układ otrzymuje sygnał wyboru
> kolumny pamięci (Column Address Strobe) i drugą połówkę

no , znalazlem na hdd pliczek dram.pdf (sciagnalem go z miesiac temu :P)
autorstwa Tima Olmsteada opisujacy projektowanie obwoduf zawierajacych
combo Z80 + Dram i teraz to "I rule Baby all day long" ("Kung Pow" - radze
obejrzec :D). Wiem juz jak sie multiplexuje adres (zmylil mnie obrazek
klasycznego multiplexera '8 w 4' zamieszczony we wspomnianej przezemua
ksiaszce :/), wiem jakie sa rodzaje odczytu (read-before-write i early
write), odsfieszania (RAS i CAS-before-RAS). Wreszcie zaczalem rozumiec
diagramy czasowe umieszczane przez producentuf kosci w pdfach :). Poprostu
bajka.

Teraz do szczescia potrzeba mi 2ch rzeczy.
Jakiegos PDFa chipsetu UMC UM8891, 8892, 8886 (tz wersji dla notebooka, ale
desktop pewnie ma akie same wyprowadzenia)

Schematu Simm savera/doublera , obojetne czy dla kosci 30 czy 72 pin.

Pozdrawiam.

--
RusH   // BigTowerATX CaseMod [692-95-30-05 tylko SMS]
 http://kiti.pulse.pdi.net/qv30 :P