Re: Nawrócony ( AMD vs Intel)- długi e

Autor: Tomasz Potega (shadow_at_manta.univ.gda.pl)
Data: Fri 27 Dec 2002 - 16:14:55 MET

Rafal Stasiak <raflcio_at_raflcio.komrel.net> wrote:
> Chodzilo mi np. o Linuxa. Wiekszosc rzeczy zrobione jest i pod Intela i
> pod AMD. Jest jednak czesc softu robiona pod Intela, a wersja pod AMD'ka
> dostepna jest pod jakims URL'em.

chyba sie mylisz - ktos juz zreszta to na tej grupie poruszal.
wiekszosc pakietow kompilowana jest na ogolnie brana architekture i386/i686
- nie na konkretne modele typu p4. a pod takie p4 to kod generalnie lepiej
poukladac w inny sposob - ten sam jest zestaw instrukcji, ale jako ze budowa
i ilosc jednostek wykonawczych odmienna - mamy klopsik.
tak wiec sytuacja posiadaczy procesorow intela jest taka sama jak amd -
chcesz miec wydajne oprogramowanie - to sobie sam przekompiluj.

> Jasne ze dla wiekszosci to nie problem, ale ja sie po prostu dobrze na
> pingwinach nie znam i nie chce mi sie szukac odpowiednich modulow, wersji,
> patchow itd.

od kilku lat mam przyjemnosc z produktami amd i linuxem - i problemow poki
co nie napotkalem.

> Nie dosc tego czasami uzywam mniej popularnych programow (np. wtyczki do
> softu od obrobki dzwieku) i tam jest tez ten problem, ze oprogramowanie
> czesto zoptymalizowanej jest pod katem Intel'a.

raczej ma cos napisane pod sse, ktore w athlonach xp juz jest. sse2 to
jeszcze wciaz rzadkosc.

shadow