Re: uziemienie komputera

Autor: Peterphk (peterphk_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 26 Dec 2002 - 21:51:55 MET

> galwanicznym)
>
> Pierwsze dwa punkty to jakieś nieporozumienie, ale na koniec radzisz to
samo
> co ja, tylko zapominasz dodać, że to obowiązek kablówki.

Co do tych 2 pierwszych punktow to oczywiscie jest to nieporozumienie bo
zmiana zasilacza nic nie da a brak uziemienia kompa pogorszy jeszcze
bardziej sytuacje bo jezeli komp jest podlaczony do filtra
przeciwzakloceniowego to na obudowie bedzie 110V ....

pozwole sobie wtracic jeszcze kilka uwag ... roznica napiecia miedzy goraca
zyla a masa w kablowce jest duzo mniej niebezpieczna niz roznica miedzy
masami (kablowki i innego urzadzenia ktore jest uziemione) bo goraca zyla
nie idzie nigdy bezposrednio do masy ... wiec w tym przypadku raczej nie ma
to wiekszego znaczenia ...
sam jestem abonentem UPC i mialem problem z roznica potencjalow miedzy
uziemieniem komputera a masa kablowki, ale wystarczylo odseparowac
galwanicznie kablowke zeby problem zniknal ...
Mysle, ze w omawianym przypadku jest identyczna sytuacja bo taki problem
zdaza sie bardzo czesto ... rozwiazanie jest dosyc proste i mozna je samemu
wykonac:
podlaczyc szeregowo 2 kondensatory: jeden na mase drugi na goraca zyle
kablowki (kondensatory oczywiscie na prad zmienny o pojemnosci do 10nF i w
miare mozliwosci wysokie napiecie) ...