Re: uziemienie komputera

Autor: Adam (wytnij-adam.skorzewski_at_poczta.fm-wytnij)
Data: Thu 26 Dec 2002 - 18:34:20 MET

> Po polaczeniu TV z komputerem kablem SVideo lub composit na ekranie TV
> pojawiaja sie zaklucenia w postaci poziomych pasow-linii 2 do 3 takich jak
> czasami widac przy odtwarzaniu starej tasmy video.
> Odnosze wrazenie ze sa one zsynchronizowane z dzwiekiem.Komputer zasilany
> przez listwe ochronna z sieci z zerem "ochronnym" i "roboczym" -instalacja
3
> przewodowa.

Sprawdź, czy twoja kablówka nie podaje Ci na kablu koncentrycznym napięcia
do zasilania wzmacniaczy kablowych. Powinni odseparować składową stałą przed
wejściem do mieszkań, ale często tego nie robią. Ja miałem ze szczecińskiej
UPC ponad 50V nap. stałego na ich kablu.
Jeżeli tak jest, każ im zainstalować jakiś separator składowej stałej, bo
jak nie:
1. Napiecie do zasilania wzmacniaczy kablowych to nie jest napiecie
bezpieczne (do 24V) i jak nie zainstalują separatora, zgłosisz to do
prokuratury jako zagrożenie zdrowia i życia mieszkańców budynku (wszczynają
postępowanie z urzędu).
2. Jak ci w związku z tym napieciem padnie jakaś część komputera, to
wystawisz im rachunek za uszkodzoną część, naprawę i przestój komputera.
PozdrA