Re: Master i Slave?!

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Wed 25 Dec 2002 - 23:53:41 MET

davido napisał:

>No więc ustalmy kilka faktów:

0. czy kolega przedpiszca /autor watku/ zdaje sobie sprawe, ze napedy
maja zworki? i ze te zworki trzeba poustawiac?

>2. Dysk twardy nie jest "za duży" dla starej płyty i współpracuje z nią bez
>problemów.

rowniez mozliwe ;) eh - lezka sie w oku kreci;

>No to teraz tak:
>Wariant I - jedna taśma. Ustawiasz HDD jako MASTER, CD-ROM jako SLAVE.
>Kolejność podłączenia na taśmie nie ma znaczenia. Wpinasz to do kontrolera
>ide1, włączasz kompa, wchodzisz do biosa i wykrywasz automatycznie lub

konkretnie wpinasz do kanalu primary IDE; nie wiem, czy sie to nie
bedzie nazywac np. IDE0

>ustawiasz ręcznie dyski. Masz stary komp, więc najprawdopodobniej bios nie
>wykryje CD-ROMu, ale nie ma się co martwić - windows nie będzie miał z tym
>problemu.

poza tym poszukaj, moze w tym kompie jest wsadzona jakas karta I/O z
kontrolerem HDD, lub jakas karta muzyczna z takowym kontrolerem;

widziales kiedys jak ta konkretnie plyta glowna dzialala?

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?