Re: Utrata danych !

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Wed 25 Dec 2002 - 18:46:33 MET

Użytkownik <lukasz233_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam ! Tak oto zakończyłem dzień 24 grudnia - tablica partycji
> poszła sobie (mówiąc delikatnie) w niebyt. I w związku z tym rodzi
> sie pytanie: Czy jest jakiś sposób aby zrekonstruować tą tablice
> partycji i odzyskać (najlepiej 100% danych) ? Są do tego jakieś
> narzedzia które pozwolą to zrobić jak najszybciej ? Dodam jeszcze że
> problem jest dość pokaźny: na dysku było około 60 gb danych
> (wiekszosc to filmy). Dla zainteresowanych problemem i chętnych do
> pomocy, układa przed skasowaniem 1) Partycja Podstawowa Dos ~8gb
> [...]

Na początek pytanie - jak doszło do skasowania tablicy partycji...?
Ściagnij sobie dwa programiki: MBRWork oraz BootIt z
http://www.terabyteunlimited.com. Najpierw zapuść ten pierwszy, kiedy
nie ma tablicy partycji pozwoli on na jej rekonstrukcję (pojawi się odp.
opcja w menu). W razie niepowodzenia zapuść BootIt z jego własnej
dyskietki startowej (na pytanie o instalację klikasz cancel); w menu
znajdziesz opcję "Undelete partition". Ten program działa nieco inaczej,
bo pozwala na wskazanie obszaru, gdzie znajduje się szukana partycja. Po
ich odnalezieniu możesz je spod tego programu zweryfikować bądź zmienić
typ (np. z primary na extended).

I nie zapomnij zrobić sobie na przyszłość kopii MBR.

M.