Re: Spontaniczne restarty komputera

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Sun 01 Dec 2002 - 23:16:49 MET

Użytkownik "Bilbo"...

[...]
> O zasilaczu najmniej mogę powiedzieć. Standardowy, kupiony z
komputerem w
> obudowie ATX, procesorem Celeron 400... Trochę nieporadnie pewnie
tłumaczę,
> ale zielonkawy jestem.
> Co tam jest teraz: Celeron 950, płyta główna ASUS P3000, SB Live, S3
Virge
> GX2. Dwa HD i dwa CD-ROM-y, ale chyba nie nie pobierają wiele prądu,
jeśli
> ich nie używam? (mam na myśli napędy CD). Skoro podobne kpoty przy
> zmienionym sprzęcie, to patrzę, co nie zmieniane było.
>
> Czy to pomoże w diagnozie?

Średnio, Mr Baggins ;)
Sądząc po tym Celku 400, to obudowa i zasilacz mają już parę
latek...Może to być zatem zasilacz nawet i 200-230 W
Teoretycznie powinien wystarczyć, ale z niemarkowymi bywa różnie...
Mogą być jeszcze wahania napięcia w sieci energetycznej (można
sprawdzić woltomierzem), UPS załatwiłby sprawę, lepszy zasilacz
zapewne też.
Jeśli to wina tylko niewydolności zasilacza, to pady powinny się
zdażać głównie podczas intensywnej pracy systemu (ostre granie,
kopiowanie płytek itp...). Jeśli awarie występują naprawdę losowo, to
może być wina jakiegoś zwarcia/braku styku, pod wpływem temperatury
mogą się dziać w kompie różne rzeczy, albo wahań napięcia
sieciowego...

pozdro...

Rafał Bartoszak sprocket_at_sys.pl