Re: Ludzie zadbajcie o zerowanie kompa !!!

Autor: Jan (pytacz_at_o2.pl)
Data: Sun 24 Nov 2002 - 13:29:43 MET

Użytkownik "oVo" <ovo_at_nospam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Na opakowaniu listwy powinno byc wielkimi literami napisane ze nie
> wolno wlaczac jej do gniazda bez uziemienia. Jak to zrobiles a
> komputer nie padl to znaczy ze w listwie jest dziadowski filtr
> przeciwprzepieciowy albo go nie ma - normalnie przy wlaczeniu listwy z
> filtrem do gniazda bez uziemienia na bolcu jest 1/2 napiecia
> zasilania. Jak kiedys to zrobilem to obudowa kompa mnie kopala.

Komp nie padnie, bo ta polowa zasilania, czyli 115V jest wzgledem ziemi,
czyli dla osoby dotykajacej kompa. Dloa elektroniki komputera ziemią jest
metalowa obudowa, a ona jest podlaczona do masy układów. Jemu nic sie nie
stanie. Inna sprawa, gdy chcemy podłaczyć pracujęcego kompa np. do osobnego
sprzętu audio, który tą masę ma np. uziemiona przez kablówkę. wtedy często
kończy się to ciszą.