Dziwny dysk

Autor: Hieronim (hiekobin_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 23 Nov 2002 - 11:50:19 MET

Kupiłem nowy dysk Barracuda ATA IV ST360021A - 60GB.Po spartycjonowaniu,
skopiowałem NortonGostem partycje z takiego samego dysku Bar. ATAIV
ST340016A tylko - 40GB - system uruchamia się ale o wiele dłużej. Po tablicy
z napisem "Verifying DMI Pool Data...." miele około pół minuty i dopiero
wczytuje system, który potem działa normalnie choć wydaje się wolniej. Tak
się dzieje pod WINXP. Przy WIN98 zanim zacznie wczytywać system - miele
około 4 min. Ponowne spartycjonowanie i sformatowanie, również Fdisk/mbr nic
nie dają. Nowa instalacja na czystym dysku też nie zmienia sytuacji, już
przy pierwszym reboot podczas instalacji słychać to długie mielenie. Nie
umiem sobie tego wytłumaczyć a tym bardziej znaleść sposób na usunięcie tego
zjawiska. Próbowałem HDtachem przetestować ale pokazywał tabliczkę z błędem.
Oba dyski pracują pod ATA66 pod HPT360 kontroler na płycie ABIT BE-II. Ten
mniejszy dysk pracyje bez problemów.Czy dysk może być wadliwy? Jeśli ktoś
umie poradzić z góry dziękuję.
Hieronim