Re: monitor - wezcie kurka doradzcie

Autor: Blesso (blesso_at_wp.pl)
Data: Fri 22 Nov 2002 - 22:27:19 MET

Użytkownik <napisał
dotychczas mialem 75 Hz na starym Deawoo
> 14'' przy 800 na 600 i musze powiedziec ze wzrok sie meczyl - a to tylko o
> 10Hz mniej ......
> rozjechane kolorki , 2 wnerwiajace linie ,nec- nie ma dostatecznej
regulacji
_______________________________

Sam siedze na Samsungu 757DFX (parametry ma swietne )
ale wkurza mnie ta szyba_ mam ciemna tapete na pulpicie i jasny pasek zadan
_ no i ten dziad wlasnie odbija sie w szybie
Do tego gorna linia jest lekko wklesla ku dolowi (ale to juz
"wada"wiekszosci nowych monitorow) _ no i bez softu dostarczonego z
monitorem nie ma szans na ustawienie jaskrawosci i kontrastu

Diamondtron(Trinitron) ma ladne kolory _ no i ten kineskop bez szyby
W pracy mam CTX705(TRinitron) i ..wyglada ladnie ale nie tak "ostro " jak
Samsung

Co do Dynaflatow to najtanszy (z dobrych) Hyundai F(Q) 790 ma dobre
parametry i niezla cene (seria Q tez w miare ladnie wyglada)
Moze nie ma tak dobrej warstwy antyodlbaskowej ale za ta cene chyba nie ma
nic lepszego

Kumpel przesiadl sie z LG 775 na Samsunga i .stwierdzil ze roznica jest
zauwazalna
Samsung jednak jest "bardziej ostry"

Mialem tez w lapkach AOC KLR ( parametry podobne jak Hyundai a moze i
zdeczko lepsze )_ale to nie to.....(mimo ze wyswietlal poprawnie co mial
wyswietlic)
kiepska ma powloke antyrefleksyjna i nie mozna go wylaczyc ...przyciskiem
(wiec caly czas czuwa )

Co do odswiezania _to czy bedzie to 85 czy 100 to i tak "oko " tego nie
zauwazy
Nie licz na to ze jak ustawisz odswiezanie np na 120Hz to obraz bedzie
....bardziej stabilny niz gdy bedzie tworzony 85 razy na sekunde

Najgorsze ze nie ma idealu _jak ladne kolory to...inne wady _a jak innych
wad nie ma to ..slabe kolory ;)
JA swego Samsunga w przyszlym roku sprzedam i przesiade sie na LCD 17``(jak
uzbieram ) ale troche szkoda 2500-3000 na .monitor

Zaczynalem na 14`` monochromie(on chyba nawet nie mial 14``) _ i gdy w
640x480 dalem 75 Hz to obraz "odjezdzal" ....to byly czasy ;) ___a teraz
czlowiek wybrzydza ze mu sie kolory nie podobaja

Pozdrawiam

Blesso