Re: Jak zwolnić wiatrak w zasilaczu?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Fri 22 Nov 2002 - 15:43:49 MET

> O właśnie, jak to zrobiłeś?

Normalnie, przeciąłem czerwony kabelek od wentylatora, odizolowałem kawałek
wychodzącego z zasilacza czerwonego kabelka (jednego z tych do dysków,
czerwony to +5V), przylutowałem tam ten kabelek od wentylatora i
zaizolowałem wszystko taśmą.

Odradzam włączanie opornika szeregowo z wiatrakiem, bo opornik ogranicza
maksymalny prąd. Jak wiatrak się zatnie, wpadnie tam jakiś śmieć, czy coś
takiego, to może się zatrzymać i nie ruszyć, bo przy starcie potrzebuje
więcej prądu niż gdy się już rozpędzi. Jak włączysz opornik np. 100R, to
więcej niż 120mA nie popłynie żeby nie wiem co.

> BTW - kombinowałeś z powiększeniem radiatorów - co Ci tam nie działało?

Nie działało, bo wentylator i tak musiał sie kręcić, za bardzo grzał się
jeden transformatorek na wyjściu zasilacza. Wlutowałem te półprzewodniki z
powrotem na płytkę, po co mają wisieć na zewnątrz jakieś radiatory, skoro
nic mi to nie dało.

Paweł