Re: korekcja gamma n karcie graficznej - jak dziala?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Thu 21 Nov 2002 - 16:35:36 MET

In article <3DDCF640.4BC75F33_at_magsoft.com.pl>, Radoslaw Sokol wrote:

> Poszukaj informacji np. na temat Matroxa Parhelii. O ile
> pamiętam RAMDAC Parhelii potrafi obsługiwać większą rozdziel-
> czość koloru (ale nie pamiętam w tej chwili na jakiej zasa-
> dzie i przy jakich warunkach).

To niezupełnie to, o co mi chodzi (i zapewne nie ten przedział cenowy :)
Chodzi mi tylko o 10 (lub więcej) bitów przetwornika CA na wyjściu, nie o
10-bitowy bufor ramki dla każdej składowej koloru. Wystarczy 8 bitów na
kolor (czyli normalny tryb 24-bitowy), ale dzięki większej skali
przetwornika wyjściowego można uzyskać bardziej dokładną korekcję gamma, z
mniejszą utratą skali kolorów.

Paweł