tasma 80-przewodowa

Autor: slash_at_nospame-con.pl
Data: Wed 20 Nov 2002 - 15:22:16 MET

Czesc

Mam pytanie odnosnie tasmy 80-przewodowej do dysku twardego.
Standardowo ma 3 zlacza - kazde w innym kolorze. Czy jest _bezwzglednie_
konieczne aby czarna koncowka byla podpieta do dysku master a szara do
dysku pelniacego funkcje slave? Czy mozna je zamienic bez ryzyka
uszkodzenia czegokolwiek ze sprzetu? Ani szara ani czarna koncowka nie sa
opisane (ktora master a ktora slave, ale widzialem juz takie z opisem).
W sumie nie wyglada mi ona na tasme ze zmienionymi przewodami -dla
wymuszenia mastera czy slave'a na danej koncowce. No chyba ze same
koncowki wewnatrz maja takie przejscie.
Jak to z tymi tasmami (80'kami) jest?

slash