Re: TV-OUT - czarno biały obraz! RATUNKU!!!

Autor: Zbig (zbig_at_z.pl)
Data: Tue 19 Nov 2002 - 21:31:41 MET

Krystyna wrote:
> Mam nową kartę GeForce4 MX 440 z TV-OUT
> Na TV mam czarno biały obraz - dlaczego? Ustawienia na PAL-B, PAL- G, nic
> nie pomaga! A kiedyś poprzednia chodziła bez problemów...
> Jedyna różnica to taka że poprzednia miała wyjście z chinche z przejściem na
> S-Video, a do obecnej jest dokupiona przejściówka bo miała wyjście S-Video,
> a kabel miał wtyk chinche (ten sam w końcu) - tyle że to chyba nie powinno
> mieć znaczenia... Co robić???
> K.

Sygnał wideo "composite" (ten na chinchu), zawierający kompletny sygnasł
kolorowej TV, tym się różni
od S-Video, że S-Video ma _rozdzielone_ sygnału luminancji i
chrominancji (czyli oddzielnie obraz czarno/biały i oddzielnie kolor do
niego)
- to pozwala na poprawę jakości obrazu. Tak więc zapewne ta
przejściówka" pomija niestety chrominancję :(
Zwykle karty z wyjściem wideo mają w komplecie taką przejściówkę. Ta
"dokupiona" zapewne nadaje się jedynie do kosza...

Pozdrawiam,
Zbig.