Re: Czy zasilacz do P4 pasuje do innych?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Tue 19 Nov 2002 - 20:40:57 MET

Hi,

"ANIOŁ" wrote:

> Jaka funkce ma ta dodatkwa wtyczka (kwadratowa kostka z 4 stykami)
> w zasilaczu do P4 ?

Dostarcza prąd zasilający procesor. Wbrew temu, co twierdzą
niektórzy najbardziej fanatyczni zwolennicy Intela, Pentium 4
pobiera straszliwą moc elektryczną (i rozprasza równie sporą
moc cieplną). Intel przewidział więc odrębną wtyczkę przezna-
czoną wyłącznie do zasilania stabilizatora napięcia zasilania
procesora.

> Na mojej plycie Solteka jest obok tego gniazda, inne gniazdo w
> standardzie jak do zasilania napedow.

Producentom płyt nie podobało się to, że Pentium 4 mógłby
wymagać specjalnego zasilacza, wymyślili więc taki patent
-- jeśli masz zwykły zasilacz podłączasz do płyty wtyczkę
taką, jak do dysku twardego, a jeśli masz specjalny zasi-
lacz dla P4, podłączasz "specjalną" wtyczkę.

> Czy wiec ten kabelek z "kostka" na koncu jest tylko po to by
> napiecie wlazlo na plyte gl a z plyty
> do dodatkowego gniazda zasilajacego napedy ?

Nie, i nie próbuj tak łączyć ;)

> Czy przy np Celeronie powinno byc podloaczone czy tez nie ma to znaczenia.

Jeśli płyta wymaga dodatkowego zasilania (tzn. istnieje na
niej dodatkowe gniazdko zasilające -- czy specjalnego typu,
czy też takie jak do HDD), to _powinna_ być zasilana w ten
dodatkowy sposób. Bez tego często też działa, ale nieko-
niecznie stabilnie.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |