Re: HDD UDMA 133

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Tue 19 Nov 2002 - 13:03:52 MET

"plonker" napisal(la) dnia 2002-11-19 02:55, te oto slowa:

> IMHO powinien chhodzic i to wcale nie wolniej, w UDMA 133 chodzi glownie o
> powiekrzenie mozliwej pojemnosci dysku a nie przyspieszenie,

Ultra ATA/133 to _praktycznie_ tylko dodatkowy tryb transmisji Ultra DMA
Mode-6 (ok. 133 MB/s).

Rozszerzone, 48-bitowe adresowanie LBA (> 144 PB) jest juz dostepne od
specyfikacji ANSI ATA/ATAPI-6 (znanej jako ATA/100) !.

> kiedys do plyty pod P90 podpiolem dysk 40GB i dzialalo, tak samo do nowej
> plyty (D1000) podpiolem dysk 200MB i tez dzialalo :-)
> wiec jesli UDMA 133 ma takie samo zloncze jak cala reszta to musi dzialac
> (poprostu i plyty i dyski sa zgodne "w dół")

Dzialac to moze i bedzie, tylko czy dostepna bedzie cala pojemmnosc
dysku (to juz wiele zalezy od BIOS-u) ?!. ;-)

--
Best regards, Kosh                  kosh(at)khn(dot)multinet(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"